Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prostředí, čas a výtvarná tvorba talentovaných žáků
Derflová, Michaela ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Kuříková, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje především na problematiku rozvoje kreativity a seberealizace u talentovaných žáků v hodinách výtvarné výchovy. Rovněž sleduje kvalitu výtvarné tvorby v závislosti na pracovním prostředí, časové dotaci a situaci. Žákovi jsou předkládány náměty k tvorbě, které si může dotvářet a měnit podle své fantazie, svých pocitů a dovedností. Zaměřuji se na aspekt stálé vnitřní motivace v závislosti na vhodném tvůrčím prostředí a možnosti uplatnění individuálního řešení a zkoumám význam faktoru času, který má žák pro svou práci rozvrhem stanoven. Pomocí případové kvalitativní studie hledám odpověď i na to, jaká časová dotace je pro žáka dostatečná. Z výzkumu vyplývá, že vhodné prostředí pro tvorbu talentovaných žákyň je takové, ve kterém je poskytnuta potřebná volnost a prostor pro emancipaci, ve kterém se mohou vyjádřit a je pro ně stimulující. Vyhledávají dostatek motivace ke kreativitě a klidné, přívětivé prostředí s učitelem, který jim v roli průvodce v jejich tvorbě dopomáhá a poskytuje zpětnou vazbu. Nevhodné je pro ně naopak prostředí s triviálními úkoly, přílišný nátlak, nedostatečně erudovaný učitel a nedostatek stimulů a podpory. Rovněž výzkum ukazuje, že časová dotace dle rozvrhu je dostačující, pokud je využita efektivně. Důležité je klást důraz na dostatečnou motivaci a...
Přírodovědně orientovaný nadaný žák na druhém stupni základní školy a jeho komplexní rozvoj v rámci společného vzdělávání
Piskáčková, Klára ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Název Přírodovědně orientovaný nadaný žák na druhém stupni základní školy a jeho komplexní rozvoj v rámci společného vzdělávání Klíčová slova Nadání, intelektové nadání, nadaný žák, společné vzdělávání, komplexní rozvoj Abstrakt Tématem diplomové práce je komplexní rozvoj přírodovědně nadaného žáka na druhém stupni běžné základní školy. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, co a jakým způsobem je u nadaného žáka rozvíjeno a na základě výsledků vyplývajících z provedeného šetření pak navrhnout další doporučení. Teoretická část práce se nejprve zabývá obecně nadáním, vysvětluje pojem nadání, popisuje přístupy k nadání v čase a věnuje se modelům a druhům nadání. Podrobněji je pak popsáno nadání intelektové, zejména přírodovědné. Další oddíl teoretické části práce se zaměřuje na nadaného žáka, jeho charakteristiky, identifikaci a diagnostiku. Kromě toho charakterizuje specifickou skupinu nadaných žáků, konkrétně nadané žáky s poruchami učení. Teoretická část se zabývá také vzděláváním nadaných žáků. Popisuje legislativu České republiky v této oblasti, nejvíce se věnuje Vyhlášce č.27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. V kapitole vzdělávání jsou také zmíněny vzdělávací potřeby nadaných žáků. Poslední kapitola teoretické části uvádí klíčové oblasti rozvoje dítěte....
Úroveň pohybových schopností u basketbalistů mladšího školního věku
Lasovská, Věra ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
RESUMÉ Cílem této diplomové práce je zjistit úroveň pohybových schopností u basketbalistů mladšího školního věku. Práce je členěna na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část shrnuje získané poznatky z odborné literatury, vymezuje základní pojmy související s danou problematikou a objasňuje jejich souvislost. Součástí teoretické části práce bude definice metody testování formou UNIFITTEST 6 - 60, která se na základě studia odborné literatury jevila jako nejvhodnější forma testování žáků věkové kategorie 8 - 10 let. Praktická část práce se zaměřuje na samotné testování žáků. Cílem diplomové práce je porovnání měření získaných v TJ Sokol pražský, kteří se sportu aktivně věnují i mimo školní prostředí a žáků, kteří se sportu věnují pouze při plnění povinné školní docházky, a to v rámci zákonem stanovených počtu hodin tělesné výchovy na základní škole. Komparací získaných výsledků bude možné určit, zda se žáci, kteří se sportovním aktivitám věnují pouze v rámci vyučování, dokáží svými výsledky přiblížit výsledkům žáků TJ Sokol pražský. Na základě tohoto zjištění lze usuzovat na případné talentované žáky, s nimiž lze dále pracovat a rozvíjet jejich případný talent.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.